Ta strona używa plików cookies.
Polityka Cookies    Jak wyłączyć cookies?    Bezpieczeństwo w sieci AKCEPTUJĘ

 

 

 

 

Wirtualna Ruda

 

 

start

historia

zabytki

szlaki

wirtualne spacery

 kontakt


 

Technologia Koksowni "Orzegów"

część 10

 

ścieżka technologiczna

 

 

W 1905 roku koksownia „Orzegów” otrzymała drugą baterię, identyczną parametrami jak bateria nr I, a dwa lata później uruchomiono kolejną, 35-komorową baterię systemu Otto-Hoffmann. Bateria nr III była najnowocześniejszym typem baterii koksowniczej, opracowana została w 1881 roku przez wałbrzyskiego inżyniera Gustawa Hoffmanna. W swoim projekcie wykorzystał on regeneratory Siemensa, które oszczędzały duże ilości gazu koksowniczego. Zainstalowane zostały także zraszane smołą odbieralniki gazu, co sprzyjało szybszemu chłodzeniu.

 

 

 

 

 

 

Piec regeneracyjny Otto-Hoffmanna (z czasopisma „Koks, Smoła, Gaz” nr 4-5 z 1983 r., str. 24 artykuł Edmunda Sroki „Konstrukcje pieców koksowniczych”)

 

Otto-Hoffmann regeneration furnace (from the Koks, Smoła, Gaz (Coke, Tar, and Gas) journal, issue no. 4-5 of 1983, p. 24, article Konstrukcje pieców koksowniczych (Construction of coke furnaces) by Edmund Sroka)

 

Regenerationsofen Otto-Hoffmann (aus der Zeitschrift "Koks, Teer, Gas" Nr. 4-5 von 1983, S. 24 Artikel von Edmund Sroka "Koksofen-Konstruktionen")

 

 

 

"Orzegów" coking plant technology part 10

 

 

 

In 1905, the Orzegów coke plant received a second battery that had the same parameters as battery no. 1 and two years later was commissioned another, 35-chamber Otto-Hoffmann system battery. Battery no. 3 was the newest type of coke battery. It was developed in 1881 by engineer Gustaw Hoffmann from Wałbrzych. In his project, Gustaw used Siemens regenerators that saved big columes of coal gas. The project also included gas receivers sprinkled with tar, which contributed to a quicker cooling.

 

 

 

Technologie der Kokerei "Orzegów" Teil 10

 

 

 

1905 erhielt die Kokerei "Orzegów" eine zweite Batterie, deren Parameter mit der Batterie Nr. I identisch waren, und zwei Jahre später wurde eine weitere 35-Kammern-Batterie des Otto-Hoffmann-Systems in Betrieb genommen. Batterie Nr. III war der modernste Typ einer Koksofenbatterie. Sie wurde 1881 von einem Ingenieur aus Wałbrzych, Gustaw Hoffmann, entwickelt. In seinem Projekt verwendete er Siemens-Regeneratoren, mit denen große Mengen an Koksofengas eingespart wurden. Außerdem wurden mit Teer besprühte Gasbehälter installiert, die eine schnellere Abkühlung förderten.

 

 

   

 

 

 

 


Projekty dofinansowane ze środków zewnętrznych